GOTT TIPS TILL ALLA BILÄGARE

Tips! Här kan ni köpa fälgar från 16 tum till 22 tum och däck till billigare priser Vi har sedan 2009 jobbat med ABS Wheels och kan därför rekommendera deras sida. Hoppas att du finner bloggen rolig och kul. Vill du kontakta oss så kan du göra det på jaramasverige@gmail.com

tisdag 5 oktober 2010

Om en Sprint...del 2

Här följer fortsättning på mitt tidigare inlägg "om en Sprint".
Jag fascineras mycket av denna fantastiska lilla bil. Den extrema designen (av Giorgetto Giugiaro) till trots är Sprinten faktiskt riktigt praktisk och vardagsduglig. Bagageutrymmet sväljer en hel del men flexibiliteten blir så klart lidande då man inte kan fälla baksätet och lasttröskeln är hög. Sprinten är strikt fyrsistsig då baksätet är utformat för två. I sanningens namn bör baksätespassagerarna inte vara alltför långa. Men väl på plats kan fyra personer transporteras meddellånga sträckor utan att få panik. Nätklädda nackskydd, tändningslås till vänster om ratten och tuta i spak är några av de udda men charmiga detaljer som finns i en Sprint. Läder(imitation?) och plastdetaljer inuti höll förvånansvärt hög klass, även om kvalitetskänslan inte var lika övertygande i spakar och reglage. (Foto: M. Larsson)


Till slut togs beslutet att sälja bilen. Praktiska behov ställde krav på nyare bil, och det fanns vid tidpunkten inte utrymme att ha två bilar. Jag hoppas och tror att ägaren efter mig är nöjd med köpet och jag kan varmt rekommendera en Alfa Romeo Sprint till de entusiaster som är ute efter en liten, praktisk och körglad bil.
Om ni hittar en vill säga...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar