GOTT TIPS TILL ALLA BILÄGARE

Tips! Här kan ni köpa fälgar från 16 tum till 22 tum och däck till billigare priser Vi har sedan 2009 jobbat med ABS Wheels och kan därför rekommendera deras sida. Hoppas att du finner bloggen rolig och kul. Vill du kontakta oss så kan du göra det på jaramasverige@gmail.com

söndag 26 september 2010

Om en Sprint... del 1

Siktet var inställt, beslutet var taget. Jag skulle ha en Alfa Romeo GTV, Turbodödaren (1976-1987). En vacker sportvagn som kombinerar prestanda och funktion. Att hitta en fin bil till ett bra pris visade sig dock vara svårare sagt än gjort, det var ju fler än jag som fallit för denna klassiker. (Foto: M. Larsson)


Men så blev det ändrade planer. Plötsligt en dag dök istället en Alfa Romeo Sprint Veloce upp i en annons. Bilden på bilen var grumlig och texten var tunn, men jag slog en signal och gick på visning. Med endast 3500 mil på mätaren var skicket otroligt fint både in- och utvändigt. Efter kaffe och bullar, var affären klar och jag stolt ägare till en Alfa Romeo Sprint Veloce 1,5 QV av årsmodell 1987. (Foto: M. Larsson)


Något jag inte insett före köpet var det intresse från allmänheten som skulle komma med bilköpet. Vid flera tillfällen blev jag påhoppad av plötsliga spekulanter, fick hälsningar från Alfistis och fann lappar med telefonnummer på vindrutan o.s.v. Alfasud-baserade Sprint är lite mindre och nättare än GTV:n och den 105 hästar starka boxermotorn morrade fint genom hela registret. Till och med min först så skeptiska sambo smälte för Sprintens oerhörda charm. I vacker natur och på slingriga landsvägar kom Sprinten verkligen till sin rätt. Fortsättning följer...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar