GOTT TIPS TILL ALLA BILÄGARE

Tips! Här kan ni köpa fälgar från 16 tum till 22 tum och däck till billigare priser Vi har sedan 2009 jobbat med ABS Wheels och kan därför rekommendera deras sida. Hoppas att du finner bloggen rolig och kul. Vill du kontakta oss så kan du göra det på jaramasverige@gmail.com

lördag 13 augusti 2011

Försäkring mot fortkörningsböter - bluff eller båg?

Autosafe heter ett företag som erbjuder en försäkring som betalar dina fortkörningsböter. Ett ganska kontroversiellt affärskoncept enligt mig. Kan man verkligen försäkra sig mot att man begår ett brott? Hela grejen låter väldigt konstigt i mina öron. Jag beslutade mig därför för att göra lite efterspaningar i ämnet.

Det jag funnit är att många tecknat försäkringen, men jag hittar ingen som har lyckats få ut pengar av dem. Många är det som har försökt kontakta Autosafe men utan framgång. Vi är naturligtvis inntresserade av att höra om du har erfarenheter från detta eller liknande företag. Tills vidare bör man nog vara försiktig med att teckna en sådan försäkring. I tillägg kan man nämna att en billigare försäkring kan fås genom att hålla rekommenderade hastigheter och på detta sätt spara pengar både på bensin och böteskostnader. God tur!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar