MEN, det jag hängde upp mig på under denna premiärhelg, och som jag nu väljer att ägna detta inlägg åt, var just avsaknaden av premiärkänsla. Jag har läst mig till att generalagenten satsat stort på introduktionen och marknadsföringen av denna modell, men av detta märktes föga ute hos handlaren (Bilpartner Malmö). Vissa märken (läs Ford, Skoda m.fl.) har marknadsföringsjippon var och varannan helg med gästande idolartister, lotteri/spel & tävlingar samt clowner och godisregn för barnen. Det är ingen hejd på aktiviteterna. Personligen klarar jag mig utan allt detta, men jag tror aktiviteterna fyller en funktion i att locka folk och jag tycker det hade varit trevligt med någon sådan aktivitet under premiärhelgen för nya Giuliettan. Lite ballonger är allt jag begär...
Lite tråkigt tycker jag också det är att handlaren i fråga klämt in ett 10-tal (!) olika märken i samma hall. Jag tycker detta ger en mindre exklusiv känsla som mest påminner om en stormarknad. Detta upplägg medför också en utmaning för säljaren som ska kunna presentera och förklara skillnader mellan alltfler märken och modeller. Jag vill dock också nämna att vi fick ett trevligt och engagerat bemötande av säljarna i hallen. Skickar med ett par bilder på nya Giuliettan.
Nya Giuliettan |
Inga kommentarer :
Skicka en kommentar